Cuma, Temmuz 12

Öyle de Olmuyor Böyle de

Bazen öyle oluyor ki; ciddi ciddi nefes alamıyorum. “Öksüreyim” diyorum, geçer diye ama ı ıh geçmiyor. Astımım var benim. “Astım ilacımı içime çekeyim geçer” diyorum; çekiyorum, ı ıh yine geçmiyor.  Sonra anlıyorum ki; nefes alıyorum ama sadece yaşamak için. Hayattan zerre zevk alıyosam en adi şerefsizim. Bazen “olur böyle şeyler, hayat işte, geçer nasıl olsa” diyorum; geçmiyor. Sabah kalkıp işe gidiyorum, öğlene kadar zaman iyi geçiyor. “Aaa bak ne güzel zaman geçti” diyorum. Öğle arası geçiyor, başlıyor zaman sanki geri akmaya. “Meğer uyku sersemliğiyle zamanın geçtiğini anlamamışım” diyorum. Haftanın sonu geliyor, “şükürler olsun ‘happy friday” diyorum, Cuma gecesi oluyor, yatıyorum. Cumartesi sabahı kalkıyorum, bakıyorum yine ben aynı ben. Sikeyim öyle haftasonunu diyorum. Sevgilimle bişeyler yapalım diyoruz; her yer ateş pahası. En büyük eğlencemiz sinema oluveriyor bir anda. O da; sinema hizmeti veren bi işyerinde çalıştığım için bedava bilet hakkım var yani. 1 gün sinemaya gidiyoruz, 2. gün evde dinlenelim diyoruz. Bunu icraata da döküyoruz. Sonra Pazar akşamı canımız sıkılıyor, haydaa birbirimize sarıyoruz. Yatıyoruz, kalkıyoruz hop pazartesi. Yani yine iş. “İyi de sikeyim öyle hayatı” diyorum. Daha çok para kazanmaya  çalışıyorum, olmuyor. Sonra züğürt tesellisi ya; “çok kazansam da yetmicek ya zaten” diyorum.” "Ama bu da yetmiyor be dede. Hiç olmazsa daha çok kazanayım da daha kaliteli şeylere sahip olamadığım için üzüleyim be" diyorum. Hep dedemle konuşuyorum böyle şeyleri. Dedem canım ciğerim benim. Hiç lafımı kesmez, dinlemekten sıkılmaz, her şey kabulüdür onun. Pamuk şeker gibi bi adam yani. En zor anlarımda kapanırız bi odaya, saatlerce konuşuruz. Yani ben konuşurum o dinler sadece. Güzel adamdır dedem. Kimse de görmez benden başka. Birine bişey anlatırken karşımdakinin beni dinlemediğini görürsem, hemen “ben de dedemle konuşuyorum zaten” derim. “Çok yıpranıyoruz be dede”, “Tayyip de ağzımıza sıçtı be dede”, “nerdesin be dede” “neden yanımda değilsin be dede.” “nereye gittin de gelemedim be dedem”, “of dedem ooff”. “gel artık be dedem”. “o kapı gibi vücudunla gir şu kapıdan be dede.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder