Pazartesi, Şubat 18

Bi' gelecek hazırlayamıcaksanız doğurmayın abi...

Sevgili ebeveynler;

        Neden çocuk yapıyosunuz? Amaç ne? Soyunuzu devam ettirmesi mi? Büyüdüğünde; siz elden ayaktan düştüğünüzde size bakması, çayınızı çorbanızı yapması mı? Para kazanıp; o parayı size harcaması mı? Eğer öyleyse neden bu çocukları büyütüp evlendiriyosunuz? Evlenmese de size baksa mı iyi? O zaman o elden ayaktan düştüğünde ona kim bakıcak? Büyüsün, okusun, adam olsun diyosunuz hep; bunun için elinizden geleni yapıyo musunuz peki? Ben herşeyi yaptım ama o okumadı mı diyosunuz? NAH, yok öyle bişey. Ya elinizden gelen çok yetersiz.- ki o zaman neden doğurdunuz? Ya da yapabileceğiniz herşeyi yapmadınız. Çocuk, idealleri doğrultusunda bi yerlere gelmek isterken; siz ona "hayır böyle okuyacaksın" diyorsunuz. Sonra çocuk başarılı olamayınca da; "naptıysam okutamadım bu çocuğu." Sen sordun mu o çocuğa; "ne olmak istiyorsun" diye. Çocuk; "anne/baba, ben bunu olmak istiyorum" dedi de destek oldunuz mu? Olmadınız mı? O zaman elinizden geleni ardınıza koymuşsunuz demektir. Bebekken çok iyi büyütmüş, yetiştirmiş, size ve etrafa çok saygılı bi çocuk meydana getirmiş olabilirsiniz belki ama hayat saygılı insanı bi' yere getirmiyo maalesef. Bu çocuğun ergenliğinin de en az bebekliği kadar önemli olduğunu unutuyorsunuz, büyütürken.

         Ben herşeyden önce "kendine" daha sonra etrafa yararlı bi çocuk yetiştirmek için uğraşıcam. Kim ne derse desin; insan ilk önce kendine sonra etrafına yararlı olacak. Bu seviyede bi çocuk yetiştirmek için elimden gelenin "fazlasını" yapıcam.

Saygılar, Sevgiler..

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder